12 Maret 2013

Ngalembana Tiyang Estri

Sanadyan ngubengi saindhenging jagad, lelana njajah nagara, ngubengi gisiking segara, munggahi puncak gunung, nlasak alas gung liwang liwung, lan ngudhuni jurang trebis, mokal tinemu (wanita) kang madha rupa karo (sliramu) sira pupujaningwang. Mbokmenawa ing dhasaring bumi, ndhuwuring langit, lan sajroning segara, ananging ora ana sing ngerti. Sanadyan pangiraku ing tribuwana, anaa sing madha sliramu, tetep ngeresepake ing ati anggonmu sumeh. Milane para Hyang ngutamakake para wanita ing bumi kang badhanipun sedheng sedhet, anggone lelewa milangoni jalaran dhemes lan sembada anggonmu tumindak. Kayadene tansah ngumala lan gawe merak ati, sarta pitutur kang manis gapyuk, tumindakmu kang sigaraning nyawa. Juwawut geng kang salaga, pari kudu sun ngengeri*. 

Meskipun berkeliling ke penjuru dunia, menjelajahi banyak negara, menyusuri tepi pantai, mendaki puncak gunung, menerobos hutan rimba, dan menuruni jurang tanpa batas, mustahil kutemukan (wanita) sosok yang serupa dengan(mu) pujaanku. Barangkali di dasar bumi, di atas langit, dan di dalam samudra, tak ada yang mampu mengerti. Meskipun dugaanku pada tiga dunia, akan ada yang serupa denganmu, tetap murah senyummu yang paling berkesan dalam hatiku. Oleh karenanya, para Dewa mengutamakan para wanita di bumi yang perawakannya sesuai, dalam bersikap ia buat mempesona, sebab serba pantas ia berperilaku. Seperti selalu bersinar dan menarik hati, serta kata-kata yang manis dan memikat, tingkah lakumu bak belahan jiwa. Juwawut geng kang salaga, pari kudu sun ngengeri*.

Catatan: (*) Kalimat berikut merupakan wangsalan dengan makna tersendiri, tidak bisa diartikan dengan bahasa Indonesia secara gamblang atau pas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar